Със сигурност е абсолютно престъпление да караш бъги по нормалните пътища. Но това го разбираш едва след като излезеш off. Докато се влачим с двете машини по пътя към Бистрица, имам чувството, че бъгитата са леко спънати - издават прекалено много шум за толкова малка скорост. Затова пък звучат доста екзотично и предизвикваме любопитни погледи.
Бъгитата са новата мания за любителите на екстрема. То е нещо средно между ATV (вископроходими четириколесни мотори) и картинг, има 12-цолови гуми, 250-кубиков четиритактов двигател, отворена стоманена конструкция, две седалки с четириточкови колани и толкова. Достатъчно спартанско, но и здраво. Бъгито, което тествах, е с четири дискови спирачки, задно задвижване с диференциал и полуоси. Всичко това тежи 325 килограма. Изглежда фън и е някак си предизвикателно и агресивно.
Тествахме го по полупланински терен между Бистрица и Железница в полите на Витоша. Още щом стъпихме на черния път, разбрах, че бъгито съвсем, съвсем не е спънато. Газ до дупка и вече летим през коловозите. Спортната седалка те държи ниско над тревата, но в същото време достатъчно високо, за да не задира камъните. Бъгито е стабилно, а чувството да усещаш въздуха, докато се движиш, е страхотно. И все пак не си на две колела.
Подложихме го на максимална натоварвания, през пресечена местност, в коритото на реката, през скали и коловози. Усещането е за всъдеходност - няма точка за преодоляване, през която да не връхлетиш с бъгито. Движим се с около 50-60 км в час през тревите, след това се изкачваме нагоре по баира и рязко се спускаме в дола. После караме стотина метра по речното корито и отново излизаме на полето. Очевидно и центърът на тежестта е разпределен добре между предната и задната ос, защото дори на особено остри наклони бъгито е стъпило на четирите си гуми. Значение има и фактът, че всяко колело е с независимо окачване и е добре пресметната бадата и следата между двете колела.
Освен за купон бъгитата стават и за лов. С 11-литровия резервоар и разход от 5 на 100 на практика спокойно могат да се преминат над 200 км през всякакви терени. Като изключим скалното катерене, разбира се.
Машините са няколко разновидности: има и по-мощни, 800 кубика, с четиристепенна скоростна кутия; има и 250 куб. см с автоматични скорости.
Въпреки че са 18 конски сили, Razor - 250 T се справя добре и при преминаване през по-тежки терени благодарение на балансираната си мощност, за която спомага и центробежният му съединител, казва Иво Цонев, един от собствениците на „Бигомоторс“, официален вносител на американската марка Razor.
Цените на бъгитата са между 6800 и 12 000 лева в зависимост от мощността.
По материали от capital.bg и az2xtreme.com