Траверсите много често са едни от най-запомнящите катерачни предизвикателства и основната причина за това е трудното им осигуряване и триковото катерене. Трудностите се дължат на две основни причини - в първия случай е необходимо да използваме много дълги примки, за да се намалим триенето и пречупването на въжето, а във втория трябва да забравим за осигуряването и да изложим на опасност, както себе си, така и втория в свръзката.
Тук ще разгледаме няколко различни случаи, при които площадката е веднага след траверса и вие няма да имате възможност да се качите над линията на катерене. В повечето такива случаи, единствения начин да се осигурите адекватно е с помощта на дълги примки. Ако използвате единично въже ще се наложи да използвате много по-дълги примки или други начини за удължаване, тъй като трябва да намалите триенето и пречупването на въжето. Това е необходимо и за да не извадите някоя от междинните осигуровки. Картиката по-долу илюстрира много добре правилния начин на осигуряване.
Ако използвате двойно въже можете да закачате всяко въже последователно или още по-добре да се опитате да ги разделите, като едното закачате по-високо, а другото по-ниско, както е показано на картинката по-долу.
Снимката по-долу е от маршрута Dream Of White Horses на Gogarth, който е един класически пример за прав траверс. Единственият начин за адекватно осигуряване, както на водача, но и за втория, е чрез поставянето на колкото се може повече осигурителни точки, като трябва да се има предвид, че всички джаджи трябва да бъдат удължавани с дълги примки.
Ако имате възможност да се качите над линията на траверса, за да осигурявате от там, вие ще можете да осигурявате втория в свръзката сравнително безопасно.
В случай, че ползвате единично въже вторият може да увисне на въжето и с негова помощ да се придвижи настрани. Възможно е и контролирано махало, с което да достигне подходящо място или позиция, от която да достигне по-лесно площадката. Този вариант обаче е възможен само, ако водача има късмета да се изкатери до площадката без да се осигурява никъде.
С двойно въже винаги имате повече възможности и както е показано на тази картинка най-добре е едното въже да не бъде закачано никъде, а осигуряването да става само с едната половинка. Така вторият няма да направи лошо падане или голямо махало.
Промяната посоката на катерене винаги създава проблеми за вашите джаджи. Траверсирането настрани след вертикално катерене създава опасна точка в ъгъла, който ще се образува от линията на вашето катерене. Напълно е възможно това да извади вашата междинна осигуровка, ако направите това, което показано на картинката. Решението е да сложите една примка на джаджата, при която ще се образува пречупването на въжето и така да намалите ъгъла.
Най-доброто решение е да поставите няколко осигуровки, както е показано на тази картинка. В обратния случай, когато промените посоката на катерене от траверс във вертикална посока ще се получи същият проблем. Основната цел винаги е да избягвате острите ъгли, толкова колкото е възможно като търсите разумния баланс между дължината на възможното падане и пречупването на въжето. На снимката по-долу една свръзка катери по скалата директно над морето. То е трудно за осигуряване от водача, защото траверса е ограничен от морето. Удължаванията (примките) които се използват трябва да бъдат по-къси, за да не падне водача във водата, а от друга страна, не трябва да бъдат прекалено къси, за да се избегне острият ъгъл.
Това, което е успокоително и е добре да се знае е че паданията при траверсите са предимно "меки". С други думи силата на удара на катерача, осигуровките и осигуряващият са ниско. Успешно траверсиране!